top of page

Kodėl sakoma, kad joga ir emocinė sveikata eina išvien?

Inhale Joga

Birželio 21-oji – tarptautinė jogos diena, puiki proga pasigilinti į šios senovės praktikos ryšį su mūsų emocine sveikata. Šimtmečius joga naudojama ne tik fizinei būklei pagerinti, bet ir proto ramybei bei dvasinei gerovei ugdyti.

Moksliniai tyrimai vis aiškiau atskleidžia, kad joga gali turėti teigiamą poveikį emocinei sveikatai. Įvairių jogos praktikų metu taikomi fiziniai pratimai, kvėpavimo technikos ir meditacija. Tad joga turi visą eilę naudų, kurios padeda sumažinti stresą, gerina nuotaiką, miego kokybę ir didina savivertę. Apžvelgsime keletą jų.


Sakoma, kad joga mažina stresą ir nerimą. Jogos pratimai skatina endorfinų išsiskyrimą, kurie veikia kaip natūralūs nuskausminamieji ir nuotaiką gerinantys junginiai. Kvėpavimo pratimai padeda sulėtinti širdies ritmą ir nuraminti nervų sistemą, o meditacija moko sutelkti dėmesį ir išvalyti mintis.


Joga gerina nuotaiką ir bendrąją savijautą. Tyrimai rodo, kad joga gali sumažinti depresijos simptomus ir pagerinti savijautą. Reguliarus praktikavimas gali padidinti laimės ir pasitenkinimo jausmą.


Padidina emocinį atsparumą. Joga moko įvairių technikų, padedančių valdyti stresą ir stiprinti emocinį atsparumą. Tai gali padėti lengviau susidoroti su kasdieniais iššūkiais ir išlaikyti pozityvų požiūrį.


Joga gerina miego kokybę. Jogos praktika gali sumažinti nemigos simptomus ir pagerinti miego kokybę. Tai lemia ramesnį protą ir labiau atsipalaidavusį kūną.


Didina savivertę. Joga moko mylėti ir gerbti save tokį, koks esi. Reguliarus praktikavimas gali padidinti pasitikėjimą savimi ir pagerinti savęs suvokimą.

Yra daug įvairių jogos rūšių, tačiau kai kurios iš jų ypač naudingos emocinei sveikatai, kaip antai:

  • Hatha joga, kuri yra turbūt labiausiai paplitusi jogos rūšis, apimanti fizinius pratimus, kvėpavimo technikas ir meditaciją.

  • Vinyasa joga - dinamiškesnė ir sujungia kvėpavimą su judesiais.

  • Yin joga, apimanti ilgesnes, pasyvias pozas, padedančias atpalaiduoti raumenis ir nuraminti protą.

  • Kundalini joga, apmimanti kvėpavimo pratimus, mantras ir fizinius pratimus, siekiant padidinti energijos lygį ir sąmoningumą.



Nesvarbu, kokia jūsų fizinė forma ar patirtis su joga, visada galite rasti jums tinkamą praktiką. Pradėkite nuo trumpų užsiėmimų ir palaipsniui didinkite intensyvumą bei trukmę. Svarbiausia – reguliarumas ir nuoširdus noras pagerinti savo emocinę sveikatą.

Joga gali tapti galingu įrankiu kelyje į dvasinę ramybę ir emocinę gerovę.


Šią tarptautinę jogos dieną kartu su „Inhale“ atverkite savo širdį ir protą šiai senovės praktikai ir leiskite jai įnešti teigiamų pokyčių į jūsų gyvenimą.

Comments


bottom of page